Все актуальнішим стає ведення документообігу онлайн, і що далі, то сильніша ця тенденція. Електронний цифровий підпис (скорочено ЕЦП) допомагає вести діяльність дистанційно, замінити паперові документи електронними та подавати всі необхідні звіти через інтернет онлайн.
Як можна оформити електронний підпис в Україні максимально швидко і недорого та навіщо потрібен електронний підпис?
Цифровий підпис ㅡ це сертифікат, який містить в собі унікальний ключ, що ідентифікує об’єкт чи суб’єкт економічної діяльності.
Підписання документа таким чином ㅡ це програмний процес, який розміщує ваші зашифровані дані в документі. Його не слід плутати просто з розписом на договорі.
Сучасні технології криптографії дозволяють створити електронні підписи з високим ступенем захисту, отже, підробити документ з електронним підписом в рази складніше, ніж звичайний.
Для всіх українців, щоб мати можливість отримувати різні державні послуги в режимі онлайн, наприклад, через портал «Дiя». Фізичні особи з електронним цифровим підписом можуть на державних порталах онлайн подавати заяви про реєстрацію шлюбу, оформляти свідоцтва про народження (сервіс «еМалятко»), соціальну допомогу, патенти на винаходи, отримувати різноманітні довідки, укладати договори і багато іншого. З кожним роком кількість послуг тільки зростає.
Для підприємців, що бажають зареєструвати ФОП онлайн на порталі «Дiя». Наразі це один із найбільш зручних та швидких способів зареєструвати фізичну особу-підприємця.
Для тих, хто хоче здавати фінансову, бухгалтерську та податкову звітність в електронному вигляді. З оформленням цифрового підпису у вас відпаде необхідність друкувати паперові копії договорів і особисто зустрічатися з людьми для їх підписання (що особливо актуально для міжнародного бізнесу). Ви можете повністю відмовитися від паперового обороту договорів купівлі, фактур, інвойсів та багатьох інших документів. Плюс ви будете економити час і гроші на поштових і кур’єрських послугах, бо поставити електронний підпис і узаконити договір можна за лічені хвилини. Без ЕЦП ви не зможете брати участь в державних тендерах і закупівлі.
Електронний підпис для фізичних осіб в Україні є обов’язковим тільки для держслужбовців. Це пов’язано з щорічною подачею декларації про доходи в електронному вигляді.
Також наявність електронного цифрового підпису полегшить вам вирішення таких завдань, як:
Реєстрація бізнесу чи громадської організації на сайті Міністерства Юстиції.
Отримання даних про земельні ділянки на сайтах Держгеокадастру.
Ведення електронної документації.
Отримання довідки про несудимість під час оформлення на роботу, візи для виїзду за кордон, дозволи на зброю.
Встановлення опіки чи усиновлення.
Подання звернень до посадових осіб, створення електронних петицій.
Отримання низки медичних довідок.
Подання заявки на відключення будинку від мереж централізованого опалення та підключення до автономного.
Бородянська ДПІ