Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що волонтерська діяльність відіграє надзвичайно важливу роль у підтримці українських захисників та постраждалих від війни. Водночас волонтерам-благодійникам, які зареєстровані у Реєстрі волонтерів та отримують благодійні внески від фізичних осіб – резидентів чи нерезидентів, необхідно пам’ятати про податкові зобов’язання.
До 1 травня 2025 року такі волонтери мають подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація). У ній потрібно відобразити всі кошти, що надійшли на рахунок упродовж звітного періоду.
Згідно з п.п. 165.1.54 Податкового кодексу України (ПКУ), оподаткуванню не підлягають суми коштів, які були використані як благодійна допомога для:
· військовослужбовців, працівників силових структур, Держприкордонслужби, Служби зовнішньої розвідки України та інших учасників бойових дій;
· членів їхніх сімей;
· громадян, які проживають або проживали в районах ведення бойових дій чи вимушено залишили свої домівки через війну.
Важливо! Волонтери повинні мати документальне підтвердження витрат, щоб уникнути податкових ризиків.
Отримані благодійні внески, а також інші доходи, які не включаються до розрахунку загального річного доходу відповідно до статті 165 ПКУ, відображаються у рядку 11.3 розділу III «Доходи, які не включаються до загального річного оподаткованого доходу» Декларації.
Подати Декларацію можна: ✔ особисто або через уповноважену особу; ✔ поштою (не пізніше ніж за 5 днів до граничного строку подання); ✔ онлайн через Електронний кабінет платника податків (cabinet.tax.gov.ua) за наявності електронного підпису.
Дотримання цих вимог допоможе волонтерам уникнути зайвих проблем та прозоро вести свою діяльність.