Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання у сфері застосування РРО

опубліковано 29 березня 2021 о 16:42

29 березня платники податків мали можливість зателефонувати до Фастівської ДПІ Головного управління ДПС у Київській області де відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Актуальні питання у сфері застосування РРО». На запитання відповідав заступник начальника Фастівської ДПІ Роман Демченко.

Пропонуємо Вашій увазі найцікавіші запитання та відповіді на них.

Питання: Для чого створюються електронні копії розрахункових документів, чеків тощо?

Відповідь: Відповідно до пп. 11 п. 2 розділу I

Закону України від 20.09.2019 р. № 128-IX «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі Закон № 128) електронні копії розрахункових документів, фіскальних звітних чеків є ідентичними до їх оригіналів, створюються у формі електронних даних та можуть використовуватися ДПС як податкова інформація та під час проведення перевірок платників податків.

Питання: Чи застосовуються РРО або ПРРО при наданні ломбардами фінансових послуг?

Відповідь: Ломбарди належать до фінансових установ і здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику.

Норми встановлені ст. 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами та доповненнями. Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи  РРО або  ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику ломбардами, зобов’язаний проводити розрахункові операції із застосовуванням РРО або ПРРО.

Питання: Як бути з програмним РРО на період поломки?

Відповідь: На період виходу з ладу програмного реєстратора розрахункових операцій проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей (п. 5 розд. I Закону № 128).

Питання: У випадку проведення розрахунків виключно в безготівковій формі, чи потрібно підприємцю реєструвати касовий апарат?

Відповідь: Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки виключно в безготівковій формі шляхом перерахування коштів за товар чи послугу банківським переказом на розрахунковий рахунок продавця через установу банку чи внесення готівки через касу банку, не зобов'язані застосовувати РРО.

Питання: Як скасувати помилково проведену суму розрахунків через ПРРО?

Відповідь: Скасувати помилково проведену суму через ПРРО можна сформувавши розрахунковий документ повернення товару (фіскальний касовий чек видачі коштів) або шляхом сторнування попереднього чеку та проведення операції продажу повторно.