Вчора в Яготинській ДПІ ГУ ДПС у Київській області відбувся семінар-тренінг за участю заступниці начальника ДПІ Віти САСА на тему “Переваги електронного кабінету платника податків».
Віта Саса відкрила семінар з інформацією, що найпопулярнішим електронним сервісом Державної податкової служби, є Електронний кабінет.
Вона зауважила, що електронний кабінет платника забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та нормативно-праврвими актами, що прийняті на пілставі на виконання Кодексу.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
Усі користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн:
з використанням КЕП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,
Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID),
за допомогою мобільного застосунку «Дія».
Через відкриту (загальнодоступну) частину Електронного кабінету платник має можливість:
скористатися інформацією загальнодоступних реєстрів (дані про взяття на облік платників податків; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані реєстру неприбуткових установ та організацій тощо);
пошуку фіскального чека, який дозволяє покупцям здійснювати пошук чеків, що формуються традиційними реєстраторами розрахункових операцій, та електронних чеків, створених новітніми системами;
пошуку марки акцизного податку, який надає можливість перевірити легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
перегляд зацікавленими особами довідок про відсутність заборгованості;
ознайомлення з бланками податкової звітності;
отримання інформації про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів;
отримання контактів і адрес діючих центрів обслуговування платників;
ознайомлення з новинами ДПС;
ознайомлення з інструкцією користувача.
В приватній частині (особистому кабінеті) Електронного кабінету, крім сервісів відкритої частини будь-яким платникам надано можливість:
доступу до особистої інформації (реєстраційних та облікових даних) з можливістю її вивантаження у форматі pdf та xls,
доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом;
електронного листування з органами ДПС;
надсилання в електронному вигляді листів, запитів на отримання інформації, заяв на реєстрацію платником окремих податків, заяв на отримання довідки про відсутність заборгованості;
створення, перевірки та направлення в електронному вигляді податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого ЄСВ та перегляду процесу створення та подання її;
перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях;
доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Е-кабінету, та доступ до надісланих користувачем електронних документів;
використання АРІ функціоналу Електронного кабінету (подання звітності, заяв, запитів та реєстрація податкових та акцизних накладних; передача банкам інформації про відкриття/закриття рахунків; фіскалізації чеків та передачі Z-звітів; вивантаження інформації з реєстрів ДПС, стану розрахунків з бюджетом).
Наприкінці семінару заступниця начальниці Яготинської ДПІ рекомендувала юридичним особам та фізичним особам-підприємцям подавати звітність в електронному вигляді.
Яготинська ДПІ ГУ ДПС у Київській області