Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Подання звітності в електронному вигляді. Які особливості?

опубліковано 01 вересня 2021 о 16:55

Бориспільська ДПІ ГУ ДПС у Київській області вкотре наголошує на перевагах подання платниками податків звітності в електронному вигляді, особливо в період карантинних обмежень.

Які ж особливості?

Подання звітності платником супроводжується отриманням в зворотному порядку двох квитанцій, які надають інформацію щодо статусу поданих звітів.

Однак, отримання першої квитанції ще не означає, що звітність платником подана. Саме друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) в контролюючому органі електронного документа. Друга квитанція також може бути повідомленням про неприйняття декларації з зазначенням причин такого неприйняття. Якщо друга квитанція отримана вже після терміну, то датою прийняття декларації вважається дата та час зазначені у першій квитанції.

Порядком № 557 передбачено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.

У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки,  повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання платнику, що є автором електронного документа.

Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.

Якщо платнику протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

Знову ж відповідно до Порядку № 557 не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція.

Саме друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).

На другу квитанцію накладається печатка відповідного контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання платнику, що надіслав звітність. Другий примірник другої квитанції зберігається в контролюючому органі.

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Бувають випадки, коли перша квитанція не надходить і тоді платник знову і знову надсилає звітність. В такому випадку, коли  платником надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття.

                                                                                        Бориспільська ДПІ