Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Гаряча лінія» в Бучанському відділі по роботі з податковим боргом

опубліковано 21 лютого 2022 о 13:10

Нещодавно у Бучанському відділі по роботі з податковим боргом управління податкового боргу ГУ ДПС у Київській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Новації податкового законодавства, які передбачені Законом України від 30.11.2021 №1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень.» Особливості провадження у справах за адміністративними позовами з приводу тимчасового обмеження права громадян України на виїзд за межі території України.».

На запитання платників відповідав начальник відділу по роботі з податковим боргом управління податкового боргу ГУ ДПС у Київській області Сергій Гарбар.

Кожен, хто зателефонував, отримав вичерпну відповідь на поставлені питання. Надаємо відповіді на найбільш актуальні.

Запитання: Яким чином отримати довідку про відсутність заборгованості з податків?

Відповідь: Для отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, платник податків надає заяву встановленої форми до контролюючого органу. Заява подається за вибором платника у паперовій або в електронній формі на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету.

Заява складається з обов'язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб'єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) буде надано Довідку.

Довідка надається платнику безоплатно. Термін дії Довідки становить десять календарних днів з дати її формування. У Довідці обов'язково зазначається термін її дії. Якщо платник не отримав Довідку, сформовану у паперовій формі, до закінчення строку її дії, така Довідка зберігається в уповноваженому органі.

Запитання: Які нововведення щодо процедури тимчасового обмеження у праві виїзду керівника–боржника за межі кордону України?

Відповідь: Звертаємо увагу платників на нововведення запроваджені нормами Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ. Зокрема, в частині запровадження процедури тимчасового обмеження у праві виїзду керівника платника податків – боржника за межі митних кордонів України. Починаючи з 1 січня 2022 року, податкові органи отримали можливість застосовувати тимчасове обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента – боржника, за межі України як забезпечувальний захід виконання судового рішення або рішення керівника контролюючого органу про стягнення суми податкового боргу. Таке обмеження може застосовуватися виключно на підставі рішення суду. У зв’язку з введенням такого інструменту законодавством уточнено право контролюючого органу на отримання інформації щодо боржників. Відтепер податкові органи вправі отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), не лише інформацію, документи і матеріали що необхідні для контролю за нарахуванням та сплатою податків, а й конкретно – стосовно керівників юридичних осіб або постійних представництв нерезидентів-боржників. В разі невиконання податкового обов'язку, що призвело до виникнення податкового боргу, контролюючий орган має право звернутися до суду щодо встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівників юридичних осіб боржників за межі України.

Запитання: Який порядок вручення податкової вимоги платнику податків?

Відповідь: Податкова вимога надсилається (вручається) не раніше першого робочого дня після закінчення встановленого ПКУ граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. При формуванні податкових вимог їм автоматично присвоюється порядковий номер за певний рік, який заноситься до відповідного реєстру податкових вимог. Після формування податкової вимоги та внесення даних до відповідного реєстру податкова вимога в той самий день реєструється в контролюючому органі та направляється (вручається) платнику податків. Реєстри податкових вимог ведуться контролюючими органами в електронному вигляді. При надсиланні (врученні) податкової вимоги корінець такої податкової вимоги залишається в контролюючому органі та долучається до справи платника податків. Податкова вимога надсилається (вручається) платнику податків у письмовій та/або електронній формі.

Податкові вимоги, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою такого контролюючого органу. Платникам податків, які подають звітність в електронній формі, контролюючі органи можуть надсилати податкові вимоги засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. На вимогу платника податків, який отримав податкову вимогу в електронній формі, контролюючий орган надає такому платнику податків відповідну податкову вимогу у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження такого запиту (в письмовій або електронній формі) платника податків. Податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків (крім фізичних осіб), якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному абзацом третім пункту 6 цього розділу. У разі, якщо пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, така податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення. Інформація про дату і час надсилання та отримання податкової вимоги через електронний кабінет з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі. Після отримання контролюючим органом повідомлення про вручення поштового відправлення (у тому числі із зазначенням причин невручення за їх наявності) платнику податків податкової вимоги таке повідомлення передається податковому керуючому. На корінці податкової вимоги проставляється:

дата вручення контролюючим органом податкової вимоги, якщо вона вручається платнику податків під розписку:

посадовою особою юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи;

фізичною особою або її законним чи уповноваженим представником;

дата надсилання контролюючим органом податкової вимоги, якщо вона надсилається листом з повідомленням про вручення, - працівником контролюючого органу;

дата фактичного вручення податкової вимоги поштовою службою - працівником контролюючого органу.

Податковий керуючий вносить відповідні дані до реєстру податкових вимог, підшиває корінець податкової вимоги до справи платника податків та, зокрема:

у разі направлення податкової вимоги листом з повідомленням про вручення прикріпляє до корінця податкової вимоги таке повідомлення про вручення (із зазначенням причин невручення за їх наявності);

якщо податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або податкова вимога, якою визначена сума податкового боргу, скасовується чи змінюється судом, підшиває примірник (копію) такого рішення суду до справи платника податків поряд з корінцем відповідної податкової вимоги;

у разі прийняття відповідним органом рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу підшиває примірник (копію) такого рішення до справи платника податків поряд з корінцем відповідної податкової вимоги;

у разі прийняття контролюючим органом рішення про визнання податкового боргу безнадійним підшиває примірник (копію) такого рішення до справи платника податків поряд з корінцем відповідної податкової вимоги.

Податкова вимога вважається відкликаною:

у день, протягом якого відбулося самостійне погашення суми податкового боргу платником податків або органом стягнення у повному обсязі;

з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування податкової вимоги;

з дня надходження до платника податків податкової вимоги, яка містить зменшену контролюючим органом або за рішенням суду, що набрало законної сили, суму податкового боргу, визначену в раніше направленій податковій вимозі ;

у день набрання законної сили рішенням суду, яким скасовано суму податкового боргу, визначену у податковій вимозі.

Якщо сума податкового боргу збільшується внаслідок його адміністративного оскарження, раніше надіслана (вручена) податкова вимога не відкликається. На суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Нагадаємо, що зазначене питання врегульовано нормами Податкового кодексу України (ст.59 та ст.60 гл.4 розділу ІІ) та наказом міністерства фінансів України від 30.06.2017 №610 “Про затвердження Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків”.

Бучанський відділ по роботі з податковим боргом