Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання реєстрації та використання РРО/ПРРО в умовах воєнного стану під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 20 вересня 2022 о 11:54

Проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у  Вишгородській державній податковій інспекції ГУ ДПС у Київській області  тема якого: « Актуальні питання  реєстрації та використання РРО/ПРРО в умовах воєнного стану». У ході телефонної розмови начальник Вишгородської ДПІ Юлія Кобилінська повідомила дозвонювачам про те, що Кабінетом Міністрів України було ухвалено пакет рішень та вжито максимальну кількість заходів для підтримки українського бізнесу під час війни. На всі  поставленні питання у ході «гарячої лінії» були надані вичерпні відповіді та роз’яснення в межах чинного законодавства України. Наводимо основні з них: 

Які фінансові санкції за незастосування РРО під час війни?

Статтею 17 ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено тимчасове (до припинення чи скасування воєнного стану) незастосування фінансових санкцій.

Виключення складають випадки порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів. Зокрема санкції можуть бути застосовані до суб’єктів господарювання у таких випадках:

  • здійснення продажу підакцизної продукції при проведенні розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості товарів або послуг;
  • непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи;
  • невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання.

Розмір фінансових санкцій при цьому становить:

  • 100 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
  • 150% вартості проданих товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
  • Яким чином здійснюється реєстрація РРО та взяття його на облік контролюючим органом?
  • Реєстрація реєстратора розрахункових операцій здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.
         Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-РРО. Посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня надходження реєстраційної заяви за ф. № 1-РРО приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДПС та надсилає до центру сервісного обслуговування  інформацію у вигляді довідки про резервування фіскального номера реєстратора розрахункових операцій за ф. № 2-РРО засобами телекомунікацій в електронній формі.  Після закінчення робіт із введення РРО в експлуатацію ЦСО надсилає до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, примірники довідки про опломбування РРО та акта введення в експлуатацію РРО засобами телекомунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов’язкових реквізитів електронних документів. Роботи з введення РРО в експлуатацію виконуються ЦСО відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати його інформування ДПС про резервування фіскального номера реєстратора. Протягом трьох робочих днів з дати надсилання до ЦСО довідки про резервування фіскального номера суб’єкт господарювання повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи (внесення фіскального номера до фіскальної пам’яті РРО, персоналізація та опломбування РРО в ЦСО).

    Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС, розміщує в Електронному кабінеті в електронній формі та/або надає (надсилає) суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО за ф. № 3-РРО.

     Чи скасовується реєстрація РРО при переході на ПРРО?

    Відповідно до п. 1 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями  реєстрація реєстратора розрахункових операцій  діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли, зокрема, суб’єкт господарювання у зв’язку із застосовуванням програмного РРО  вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився. Законодавчо не передбачено обмежень на використання поряд з РРО також і ПРРО. Суб’єкт господарювання може самостійно обрати для використання РРО або ПРРО. Якщо суб’єкт господарювання приймає рішення замість РРО використовувати ПРРО, то при переході на ПРРО скасовується реєстрація РРО.

    Якщо загубили ПРРО або його вкрали упродовж воєнного стану: як діяти?

    Якщо втратили пристрій або його викрали, подайте Повідомлення за формою № 2-ПРРО із позначкою про крадіжку. Тоді реєстрацію ПРРО скасують.

    Вишгородська ДПІ