На питання відповідала начальник Бучанської ДПІ Людмила Ступак. Під час заходу розповіла, що сучасні сервіси Державної податкової служби України забезпечують зручну можливість листування з органами ДПС через приватну частину Електронного кабінету платника. Такий формат дозволяє не лише оперативно отримувати відповіді на запити чи повідомлення, а й зберігати всю офіційну переписку в електронному вигляді з доступом до неї у будь-який зручний час.
Зазначила, що для переходу на електронне листування юридичним і фізичним особам необхідно подати відповідну заяву через Електронний кабінет. Заява подається у формі J1391601 — для юридичних осіб, або F1391601 — для фізичних осіб. Форми затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (зі змінами) та роз’яснила покроковий алгоритм подання заяви.
Для її подання необхідно:
авторизуватися в Електронному кабінеті за допомогою кваліфікованого електронного підпису;
перейти до розділу «Введення звітності»;
обрати відповідну форму заяви; вручну вказати адресу електронної пошти для отримання повідомлень;
перевірити автоматично заповнені дані платника;
підписати заяву кваліфікованим електронним підписом та надіслати її до контролюючого органу.
Після опрацювання заяви платник починає отримувати офіційну кореспонденцію від органів ДПС виключно в електронному вигляді через Електронний кабінет — без дублювання у паперовій формі.
Зазначила, що кожен платник податків може отримати індивідуальну консультаційну допомогу з питань оподаткування чи користування електронними сервісами ДПС у Центрі обслуговування платників. Відповіді на запитання щодо податкових зобов’язань, які виникають у підприємців під час провадження діяльності, можна отримати, ставши користувачем інтернет-сервісів ДПС, зокрема Загальнодоступного інформаційно - довідкового ресурсу, або у Центрах обслуговування платників за місцем своєї податкової адреси.