Під час заходу проінформовано громадян, що податкова знижка для фізичних осіб - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 Кодексу).
Звернула увагу, що копії зазначених документів надаються разом з податковою декларацією в електронній формі, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 Кодексу).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Також проінформовано громадян з питання верифікації реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) в «ДІЇ».
Що таке верифікація РНОКПП?
Верифікація РНОКПП – підтвердження реєстраційних даних фізичної особи при запиті застосунком «ДІЯ» до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі — ДРФО).
У випадку наявності неточностей в банківських даних або в ДРФО, РНОКПП може не проходити верифікацію, тобто в застосунку «ДІЯ» не відображатиметься ваш ідентифікаційний номер. Найчастіше це пов`язано з розбіжностями реєстраційних даних (ПІБ, дати народження тощо) в документах з реєстром.
Як це виправити?
Для початку необхідно звернутися до відділення банку через який ви авторизуєтеся в «ДІЇ», щоб переконатися у коректності введених даних. Звірити, чи збігаються дані в реєстрі з даними в паспорті (ПІБ, дата народження) та податковому номері. Банк перевірить дані в системі та виправить за наявності помилки.
Якщо помилки в банківських даних відсутні, а РНОКПП не проходить верифікацію, тоді потрібно звернутися до будь-якого Центру обслуговування платників податків (далі — ЦОП) для уточнення та зміни реєстраційних даних (у разі необхідності) з документом, що посвідчує особу. У разі зміни реєстраційних даних пред’явити документи, які підтверджують зміну таких даних. У випадку наявності розбіжностей, інформацію оновлять, а вам нададуть новий документ.
Якщо вже проведено звірку реєстраційних даних у вище зазначених установах, а документ все ще не верифіковано, потрібно звернутися до служби підтримки застосунку «ДІЯ».
Як внести зміни в реєстраційних даних, не звертаючись до ЦОП?
У разі неможливості звернення до ЦОП можливо скористатися безкоштовними та зручними сервісами від ДПС а саме: «Електронний кабінет» та мобільним застосунком «Моя податкова».
Для внесення змін до ДРФО необхідно подати заяву за формою №5ДР через меню «ЕК для громадян»/Заява про внесення змін Державного реєстру фізичних осіб платників податків. Для приєднання до заяви за формою №5 ДР сканованих копій документів, які підтверджують зміни облікових даних, треба використати вкладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми». У разі необхідності отримання картки платника податків після подання заяви за формою №5ДР через електронні сервіси, необхідно звернутися до ЦОП, який був вказаний при подачі заяви.