Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що реєстрація платника єдиного податку є безстроковою. Водночас Податковий кодекс України визначає випадки, коли контролюючий орган може анулювати таку реєстрацію та виключити юридичну особу з Реєстру платників єдиного податку.
Для платників єдиного податку четвертої групи підставами для анулювання реєстрації, зокрема, є:
· подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. У такому разі реєстрація анулюється в останній день календарного кварталу, в якому подано заяву;
· припинення юридичної особи, крім перетворення. Реєстрація анулюється в день отримання контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про державну реєстрацію припинення;
· зменшення у податковому (звітному) році частки сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи до рівня менш як 75 відсотків;
· неподання податкової звітності, передбаченої для платників єдиного податку четвертої групи;
· наявність щодо платника податку та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятого відповідно до Закону України від 14 серпня 2014 року № 1644-VII «Про санкції». Для платників четвертої групи реєстрація анулюється в останній день кварталу, в якому прийнято відповідне рішення.
Такі підстави визначені пунктом 299.10 статті 299 Податкового кодексу України.
Окремі наслідки передбачені, якщо під час виїзної документальної перевірки контролюючий орган встановить, що платник єдиного податку четвертої групи не відповідав установленим ПКУ вимогам у поточному податковому (звітному) році або попередніх періодах.
У такому випадку за відповідні періоди платнику нараховуються податки та збори, від сплати яких він був звільнений як платник єдиного податку четвертої групи, а також передбачені законодавством штрафні санкції.
Крім того, такий платник зобов’язаний перейти на загальну систему оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, в якому встановлено порушення. Це передбачено пунктом 299.11 статті 299 ПКУ.
Отже, для збереження статусу платника єдиного податку четвертої групи юридичній особі важливо дотримуватися встановлених для цієї групи критеріїв та своєчасно подавати передбачену законодавством податкову звітність.