У межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року та впровадження принципів доброчесного адміністрування, Державна податкова служба України проводить моніторинг якості обслуговування платників податків. Це відповідає європейському підходу до управління змінами та розвитку сервісної моделі податкової служби.
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у рамках інформаційної кампанії з управління реформами проводяться спеціальні заходи щодо:
· оцінки якості надання послуг, шляхом опитування платників податків;
· виявлення проблемних питань, що виникають у процесі адміністрування податків;
· оприлюднення результатів опитування та публічного звітування про вжиті заходи для підвищення ефективності обслуговування.
Законодавче підґрунтя
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 Податкового кодексу України (ПКУ), контролюючі органи зобов’язані надавати платникам податків інформацію про порядок виконання податкових зобов’язань та забезпечувати умови для підвищення рівня добровільної сплати податків.
Також, згідно з п. 19¹.1 ст. 19¹ ПКУ, одним із завдань ДПС є створення сприятливих умов для виконання платниками податкового законодавства, що неможливо без постійного вивчення якості сервісу та зворотного зв’язку з бізнесом.
Чому це важливо для платників?
Регулярна оцінка сервісів та підтримка зворотного зв’язку:
· допомагає підвищити прозорість роботи ДПС;
· сприяє удосконаленню процедур адміністрування податків;
· посилює довіру бізнесу до контролюючих органів.
Таким чином, платники податків отримують не лише якісний сервіс, а й реальний вплив на процес його вдосконалення.
Запровадження систематичного вивчення якості обслуговування платників — це практичний крок у напрямі зміцнення доброчесності, підвищення відкритості податкової служби та розвитку партнерських відносин із бізнесом.