Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Як отримати інформацію про зареєстровані та скасовані розрахункові книжки?

опубліковано 16 грудня 2025 о 09:08

Суб’єкти господарювання, які використовують розрахункові книжки (РК) та книги обліку розрахункових операцій (КОРО), можуть оперативно перевіряти інформацію щодо їх реєстрації або скасування через відкриті електронні ресурси Державної податкової служби. Така можливість забезпечує прозорість обліку та дозволяє суб’єктам господарювання своєчасно контролювати власні дані.

Облік розрахункових книжок: ключові вимоги законодавства
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що розрахункові книжки використовуються у випадках, коли відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкт господарювання проводить розрахунки без застосування РРО або ПРРО. Визначення та порядок застосування РК і КОРО деталізовано у Порядку реєстрації та ведення цих документів, затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547.
Відповідно до пункту 4 глави 1 розділу ІІІ Порядку № 547, перша розрахункова книжка реєструється одночасно з реєстрацією КОРО, а наступні – на підставі реєстраційної заяви. Реєстрація та скасування РК завжди відбувається у прив’язці до КОРО, що унеможливлює паралельне ведення неузгоджених реєстрів.
Порядок також встановлює вимоги до використання книжок, умов зберігання, фіксації завершення їх використання та дій у разі втрати РК. Зокрема, відповідно до пункту 11 глави 2 розд. ІІІ Порядку, використані РК зберігаються три роки після їх закінчення.

Порядок отримати інформацію про зареєстровані або скасовані РК
Усі відомості про реєстрацію РК відображаються через фіскальні номери відповідних КОРО. Згідно з пунктом 13 глави 1 розділу ІІ Порядку № 547, ДПС оприлюднює такі дані у відкритому доступі.

Суб’єкт господарювання може перевірити:
- фіскальний номер КОРО,
- дату реєстрації та скасування реєстрації,
- номер останньої КОРО.

На період дії воєнного стану інформація про КОРО в Електронному кабінеті доступна на перегляд платнику податків після проходження ним електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua.
Більше інформації ви можете знайти в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС (ЗІР), переходьте за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=34037
Отже, суб’єкти господарювання можуть оперативно контролювати статус своїх розрахункових книжок через Електронний кабінет, що забезпечує прозорість обліку та відповідність вимогам законодавства.