Все актуальнішим стає ведення документообігу онлайн, і що далі, то сильніша ця тенденція. Електронний цифровий підпис (скорочено ЕЦП) допомагає вести діяльність дистанційно, замінити паперові документи електронними та подавати всі необхідні звіти через інтернет онлайн.
Як можна оформити електронний підпис в Україні максимально швидко і недорого та навіщо потрібен електронний підпис?
Цифровий підпис ㅡ це сертифікат, який містить в собі унікальний ключ, що ідентифікує об’єкт чи суб’єкт економічної діяльності.
Підписання документа таким чином ㅡ це програмний процес, який розміщує ваші зашифровані дані в документі. Його не слід плутати просто з розписом на договорі.
Сучасні технології криптографії дозволяють створити електронні підписи з високим ступенем захисту, отже, підробити документ з електронним підписом в рази складніше, ніж звичайний.
Для всіх українців, щоб мати можливість отримувати різні державні послуги в режимі онлайн, наприклад, через портал «Дiя». Фізичні особи з електронним цифровим підписом можуть на державних порталах онлайн подавати заяви про реєстрацію шлюбу, оформляти свідоцтва про народження (сервіс «еМалятко»), соціальну допомогу, патенти на винаходи, отримувати різноманітні довідки, укладати договори і багато іншого. З кожним роком кількість послуг тільки зростає.
Для підприємців, що бажають зареєструвати ФОП онлайн на порталі «Дiя». Наразі це один із найбільш зручних та швидких способів зареєструвати фізичну особу-підприємця.
Для тих, хто хоче здавати фінансову, бухгалтерську та податкову звітність в електронному вигляді. З оформленням цифрового підпису у вас відпаде необхідність друкувати паперові копії договорів і особисто зустрічатися з людьми для їх підписання (що особливо актуально для міжнародного бізнесу). Ви можете повністю відмовитися від паперового обороту договорів купівлі, фактур, інвойсів та багатьох інших документів. Плюс ви будете економити час і гроші на поштових і кур’єрських послугах, бо поставити електронний підпис і узаконити договір можна за лічені хвилини. Без ЕЦП ви не зможете брати участь в державних тендерах і закупівлі.
Електронний підпис для фізичних осіб в Україні є обов’язковим тільки для держслужбовців. Це пов’язано з щорічною подачею декларації про доходи в електронному вигляді.
Також наявність електронного цифрового підпису полегшить вам вирішення таких завдань, як:
-
Реєстрація бізнесу чи громадської організації на сайті Міністерства Юстиції.
-
Отримання даних про земельні ділянки на сайтах Держгеокадастру.
-
Ведення електронної документації.
-
Отримання довідки про несудимість під час оформлення на роботу, візи для виїзду за кордон, дозволи на зброю.
-
Встановлення опіки чи усиновлення.
-
Подання звернень до посадових осіб, створення електронних петицій.
-
Отримання низки медичних довідок.
-
Подання заявки на відключення будинку від мереж централізованого опалення та підключення до автономного.
Бородянська ДПІ